Select Page

Advertisement

Australijski dziadek rozdaje karty w Pajero

Australijski dziadek rozdaje karty w Pajero

Geoff Pickering – prywatnie dziadek siedmiorga wnucząt – zostawił w tyle o wiele młodszych konkurentów, notując 12. zwycięstwo w swojej klasie podczas Finke Desert Race, czyli najtrudniejszego terenowego rajdu Australii. Rywale mogli jedynie przedzierać się przez tumany czerwonego pyłu, które na trasie wzniecało jego Mitsubishi Pajero z seryjnym napędem na cztery koła.

Po kolejnym triumfie Pickering bardzo chwali zarówno sam pojazd, jak i pilota Dylana Watsona oraz kierownika zespołu Bernarda Granta: „Finke Desert Race to nieprawdopodobnie trudny wyścig, rozgrywany na wąskiej, wyboistej trasie, gdzie dawniej biegły tory transkontynentalnej linii kolejowej Ghan railway” – przypomina Pickering. „Przeprawa dawnym korytem rzeki Finke tuż przed finiszem to niezwykle wymagające wyzwanie, zarówno pod względem determinacji i wytrzymałości. Za każdym razem kiedy mam tego dokonać czuję jednocześnie niezwykłą ekscytację i przerażenie.” – dodaje senior.

Finke Desert Race to legendarna terenowa impreza motorowa, rozgrywana na arcytrudnej, pustynnej trasie o długości 230 kilometrów, która rozciąga się między Alice Springs a odległą aborygeńską osadą Aputula w północnej części Pustyni Simpsona.

Trasa ta stanowi nie lada wyzwanie dla 600 śmiałków, którzy w 2015 roku zgłosili chęć uczestnictwa w Finke Desert Race, a już samo ukończenie wyścigu poczytywać należy za sukces. Jednak dla Geoffa Pickeringa, właściciela autoryzowanego salonu sprzedaży, od 12 lat wyzwanie to stanowi również nieodpartą pokusę pojawienia się w Alice Springs.

Pickering wystartował dotychczas w 12 edycjach rajdu i nie tylko ukończył je wszystkie, ale także za każdym razem triumfował w swoim Mitsubishi Pajero wśród pojazdów z seryjnym napędem na cztery koła. Jako źródło swojego powtarzającego się sukcesu Pickering podaje dobre przygotowanie i wykorzystanie oryginalnych części zamiennych firmy Mitsubishi. „Moje Mitsubishi Pajero zostało poddane jedynie podstawowym modyfikacjom obejmującym konstrukcję zawieszenia kół, która musi znieść większe obciążenia , oraz wyposażenie obowiązkowe homologowane przez CAMS (ang. Confederation of Australian Motorsport) takie jak klatka bezpieczeństwa, wyczynowe fotele oraz pasy bezpieczeństwa.” – podkreśla Pickering.

W 2106 roku Geoff Pickering planuje swój trzynasty udział w Finke Desert Race.

Źródło: Mitsubishi, informacja Mototarget.pl

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress