Select Page

Advertisement

Dacia Duster Overlimit

Dacia Duster Overlimit

Dacia Duster to jedno z najlepiej sprzedających się auto segmentu SUV Crossover w Europie.

Nic dziwnego – wysoki prześwit, korzystne kąty natarcia, zejścia, możliwość wyboru stałego napędu 4×4 – to tylko niektóre atrybuty. Auto zyskało ogromną popularność dzięki nowoczesnemu wyglądowi, funkcjonalnemu wnętrzu i atrakcyjnej cenie.  W Dacii zostały wykorzystane silniki sprawdzone we wcześniejszych modelach Renault, podobnie jak elementy zawieszenia i napędu 4×4 z Nissana. To pozytywnie wpływa na niezawodność i trwałość auta.

Jednak zwykła wersja Dustera może okazać się niewystarczająca, szczególnie dla tych,  którzy znaczną część swojego czasu za kółkiem spędzają w terenie. Dlatego polska firma Overlimit postanowiła zmodyfikować Dustera i uczynić Rumuna bardziej drapieżnym.

Wyposażenie Dustera Overlimit pozwala pokonywać najcięższe bezdroża.

Uzyskano to zwiększając znacznie prześwit o 60 mm,  zastosowano większe koła z nowoczesnym bieżnikiem pozwalającym poruszanie się po każdej nawierzchni.  Elementem dodatkowym poprawiającym trakcję auta jest blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Podwozie auta jest zabezpieczone dodatkowymi dwoma płytami osłonowymi – zbiornika paliwa oraz tylnego mostu.

Kolejnym składnikiem jest wyciągarka elektryczna o uciągu 2,2 tony wraz z dedykowaną do tego auta płytą montażową. Pozwala ona wydostać auto z opresji, kiedy w bardzo trudnym terenie zabraknie przyczepności.   Całość dopełnia zabezpieczenie przed działaniem wody układu napędowego oraz wyprowadzenie wyżej dolotu powietrza do silnika. Ostatni modyfikacja umożliwia zwiększenie dwukrotnie głębokości brodzenia auta, która fabrycznie wynosi 350 mm. Etapem końcowym są badania techniczne potwierdzające bezpieczeństwo przeróbek.

Autem bazowym do takich modyfikacji może być każda Dacia Duster z napędem 4×4 niezależnie od wersji silnika, czy wyposażenia.

Firma posiada trzy różne pakiety modyfikacji Dustera: Fun, Adventure i Overlimit, w zależności od potrzeb można wybrać odpowiednią dla siebie wersję.

W wersji Overlimit modyfikacje obejmują:
zwiększenie prześwitu o 60 mm
– elementy przywracające geometrię zawieszenia
– opony terenowe o większej średnicy
– stalowa płyta osłonowa silnika
– stalowa płyta osłonowa zbiornika paliwa
– stalowa płyta osłonowa tylnego mostu napędowego
– płyta montażowa wyciągarki zabudowana w przednim zderzaku
– wyciągarka elektryczna 12V o uciągu 4500/9000 LBS ze sterowaniem bezprzewodowym
– zestaw akcesoriów do wyciągarki
– wyprowadzony dolot powietrza do silnika
– zabezpieczenie układu napędowego przed wodą
– blokada tylnego mechanizmu różnicowego

Więcej o tym ciekawym projekcie na www.overlimit.com

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress