Select Page

GEPA Logistics Super-Rally – Oława – podsumowanie I rundy

GEPA Logistics Super-Rally – Oława – podsumowanie I rundy

I runda GEPA Logistics SUPER RALLY na terenach gminy Oława i miasta Oława, 3-5.03.2017 – nowe i niezwykle gościnne miejsce, które na stałe wpisze się w kalendarz Super Rally.

W pierwszy weekend marca, na terenie gminy Oława i miasta Oława, rozegrana została I runda GEPA Logistics SUPER RALLY,  będącą  jednocześnie I rundą walki o  Puchar Can-Am. To były 3 dni pełne emocji, pierwszych promyków wiosennego słońca, niekończących się rozmów o motorsporcie i oczywiście walki o jak najlepsze czasy przejazdów. Wszędzie roztaczała się miła, sportowa atmosfera współzawodnictwa – jedyna i niepowtarzalna, która sprawia, że na te trzy dni zapominamy o troskach życia codziennego, a przenosimy się w świat cross-country. Tym razem pojawiło się wiele nowych załóg m.in. z Oławy, Wrocławia, Łodzi itd. i zawiązało się wiele nowych przyjaźni pomiędzy stałymi bywalcami Super Rally, a zawodnikami, którzy przyjechali po raz pierwszy.

Baza, miasteczko maszyn wraz całym zapleczem sanitarno-gastronomicznym, jak również start honorowy ulokowane zostały w centralnym punkcie miasta i zdominowały na czas imprezy cały oławski rynek. Mieszkańcy wspaniale przyjęli zaistniałe utrudnienie w ruchu i wyszli tłumnie na ulicę witając zawodników miłymi transparentami oraz machając do nich na trasie. Mnóstwo dzieci i dorosłych miało niepowtarzalną okazję z bliska zobaczyć wspaniałe maszyny, która przyjechały z całej Polski, jak również samemu spróbować jazdy pojazdami marki Can-Am, które zostały przygotowane do testów przez importera – firmę Taurus Sea Power z Gdańska. A są to pojazdy mega mocne i mega szybkie, a najlepszym dowodem na to, jest fakt, że najlepszy czas wśród wszystkich 130 startujących zawodników osiągnął Łukasz Łach za kierownicą Can-Ama XDS X3. Łukasz, chapeau bas!

W sumie linię startu przekroczyło 81 załóg w 9 klasach. Dzięki przychylności i nieocenionej pomocy Władz Gminy Oława udało się wytyczyć dwa odcinki testowe, niezbyt oddalone od siebie, co umożliwiło sprawną organizację przejazdów startujących.  Specyfika  ukształtowania dróg polnych z długimi prostymi odcinkami sprzyjała tym razem zawodnikom prowadzącym pojazdy o dużej mocy i osiągających wysokie  prędkości maksymalne. Emocji sportowych i zwrotów akcji, jak zwykle nie zabrakło. Kilka załóg boleśnie doświadczył sportowy pech awarii,  a dla kilku innych droga okazała się zbyt wąska. Miłym zaskoczeniem był najliczniejszy, jak do tej pory, udział w Super Rally pań za kierownicą bądź też na siedzeniu pilota. Zawodniczki świetnie dawały sobie radę i pozostawiały niektórych panów z tyłu.

W ramach serii GEPA Logistics Super Rally 2017 i przy zaangażowaniu importera quadów, pojazdów SSV i skuterów wodnych – firmy Taurus Sea Power – zawodnicy rywalizujący pojazdami kanadyjskimi marki Can-Am w klasach quad 2×4, quad 4×4 i w klasie SSV, SSV Turbo mieli szansę powalczyć o fantastyczne, firmowe nagrody i zwycięstwo w I rundzie Pucharu Can-Am Super Rally.

Dwudniowe zmagania zakończone zostały ogłoszeniem wyników i rozdaniem nagród na scenie przez władze gminy i miasta przy uroczyście wybuchających fajerwerkach.

W tym miejscu serdecznie dziękujemy Wójtowi Gminy Oława Janowi Kownackiemu, Burmistrzowi Tomaszowi Frischmannowi, Sponsorom, Funkcjonariuszom Komendy Powiatowej Policji w Oławie, grupie Ratownictwa Medycznego Rota-Med, Druhom z Ochotniczej Straży Pożarnej Gminy Oława, z jednostek: w Bystrzycy, Osieku, Owczarach i Siedlcach,  Sędziom,  Grupie  Brzeg  4X4, firmie Kowal – Rafał Kowalski, GEPA Logistics, TAG Heuer, Taurus Sea Power, Can-Am, Mudmaster.pl, Quersus, Hotel Bania**** – Thermal & Ski, Terma Bania, Kotelnica Białczańska, Kager, NTT System, eopony4x4.pl, iXXL Studio Reklamy Kielce, iDrukarnia.pl, oponyquad.pl, MAXXIS, Manta, Inflandia, Tubes International, Huta Szkła Zawiercie, Telecare S.A., Czapki Kegel-Błażusiak, MoneyWell Investment, MercedesAutoCentrum.pl, Hotel Jakub Sobieski w Oławie oraz oczywiście mieszkańcom gminy Oława i miasta Oława, a także wszystkim kibicom licznie przybyłym na odcinki testowe.

Wypowiedzi Zawodników po I rundzie GEPA Logistics SUPER RALLY na terenach gminy Oława i miasta Oława, 3-5.03.2017:

Irek Ostafin „ATV Kotoń” – 1 miejsce w klasie Quad 4×4 oraz 1 miejsce w Pucharze Can-Am w klasie Quad 4×4:

„Przyjechałem do gminy Oława / miasta Oława z nastawieniem na dobrą zabawę i oczywiście pościągać się trochę. Patrząc na listę startową liczyłem na miejsce w pierwszej dziesiątce, raczej nie licząc na to, że uda mi „dopchać” do podium. Trasy raczej proste, położone w fajnym terenie, gdzie można było się wyszaleć, ale z uwagą na szykany i zakręty, w których można było popełnić sporo błędów. Udało się wygrać, duża w tym zasługa sprzętu (Can-Am Renegade) i kolegów z ATV KOTOŃ, którzy mnie mocno dopingowali. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie gmina i miasto Oława oraz przyjazne nastawienie mieszkańców. Impreza super zorganizowana i z rozmachem. Wrócę tutaj na pewno”.
Konrad Kacper Kamiński  – 1 miejsce w klasie SSV:

„Impreza Super Rally to świetny sposób na spędzenie czasu. Przyjechaliśmy do gminy Oława / miasta Oława bez, tak naprawdę, żadnego nastawienia, bo nie byliśmy wcześniej. Okazuje się, że fajna organizacja oraz kontakt z organizatorami sprawia, że z pewnością będziemy się pojawiać na kolejnych rundach GEPA Logistic Super Rally w tym sezonie. Skoro było do przejechania podczas imprezy ponad 100 km tras, to znaczy, że naprawdę jest co robić. Baza umieszczona w centrum miasta, to też dodatkowa atrakcja dla mieszkańców, którzy mogą z bliska zobaczyć motorsport. Dodatkowo ilość nagród dla zwycięzców sprawia, że motywacja i chęć walki rośnie wśród zawodników. Świadczy też o tym frekwencja. Ponad 80 załóg na starcie to też wielkie wyzwanie i organizacyjne i logistyczne. W tej kwestii też widać, że pracują przy Super Rally zaangażowani profesjonaliści. Do zobaczenia na drugiej rundzie w Białce Tatrzańskiej”.

Konrad Gola „Moto-Rad Racing Team” – 1 miejsce w klasie Sport do 150:

„Podsumowując, odcinki testowe były bardzo szybkie oraz wymagający dla kierowcy i samochodu. Duże brawa za organizację i za przygotowanie całej imprezy oraz stworzenie miłej rajdowej atmosfery. Konkurencji było dosyć sporo, także rywalizacja była ogromna, aby zająć 1 miejsce na podium. W drużynie Moto-Rad Racing Team nie zawiodło nic, ani załoga, ani samochód i ukończyliśmy I rundę na najwyższym miejscu na podium. Życzę Wam i sobie aby wszystkie  imprezy motorsportowe, były na tak dobrym poziomie jak I runda GEPA Logistics SUPER RALLY / gmina Oława / miasto Oława”.
Michał Szczurtek „Łódzki Klub Offroadowy”  – 1 miejsce w klasie Super Sport do 150:

„To była nasza pierwsza impreza pod szyldem Super Rally. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem organizacji Super Rally i przygotowania trasy. Zwykle startujemy w rajdach przeprawowych, więc dużym zaskoczeniem było dla nas tempo imprezy. Było bardzo szybko. Wielokrotnie zamykaliśmy na odcinkach licznik, jechaliśmy na permanentnej odcince i mocno naginaliśmy prawa fizyki w zakrętach, co spotykało się z aplauzem ze strony licznie zgromadzonych kibiców. Jest gdzie, jest z kim, więc na pewno jeszcze wrócimy ścigać się na Super Rally!”.

Robert Obroślak „Militarne 4×4 Rally Team” – 1 miejsce w klasie Super Sport pow. 150:

„Sezon rajdowy 2017 rozpoczęty. Po zimowej przerwie, z dużą przyjemnością, przemierzyliśmy blisko 500 km aby wystartować w I rundzie GEPA Logistics SUPER RALLY – gmina Oława / miasto Oława. Runda ta zakończyła się dla nas bardzo szczęśliwie, pomimo, że w pierwszym dniu awarie i pechowe sytuacje nie odstępowały nas na krok. W sobotę zaplanowane było 6 odcinków testowych. Od samego początku nie dopisywało nam szczęście. Na pierwszym odcinku, po przejechaniu 2-3 km urwaliśmy lewy, przedni amortyzator. Z „dyndającym amorkiem” ukończyliśmy pierwszy i drugi OT osiągając 4 i 5 czas w klasie. Przed trzecim OT, do naprawy potrzebowaliśmy drobiazg – śrubę wytrzymałościową o odpowiedniej grubości i długości. Z pomocą przyszedł kolega z Oławy, który w 30 minut zorganizował 4 sztuki (Wielkie dzięki Waldi). Auto dało się naprawić, pomimo że gniazdo mocowania amortyzatora miało uszkodzony gwint. Niestety, po przejechaniu następnych kilometrów trasy, ponownie urywamy amortyzator. Kolejne 4 odcinki jedziemy, praktycznie, bez przedniego zawieszenia. Nie było możliwości naprawy – brak części i specjalistycznych narzędzi. Dodatkowo, w trakcie pierwszych sześciu OT, mieliśmy problem z elektroniką. Auto przechodziło w tryb awaryjny. Musieliśmy zatrzymywać się, gasić auto, wyłączać prąd i resetować. Strata kolejnych kilkunastu sekund. Podsumowując, dzień pecha: na 5 odcinku, brak amortyzacji spowodował wyrwanie maski, postój i stratę kolejnych sekund. Pierwszy dzień kończymy na 4 miejscu ze stratą 15 s. do 3 miejsca, 35 s. do 2 miejsca i 1,05 min. do 1 miejsca. Sobotnie popołudnie i wieczór to intensywne poszukiwania odpowiednich narzędzi i naprawa. Z pomocą przyszedł fantastyczny człowiek, właściciel warsztatu KOWAL, Rafał Kowalski. W godzinach nocnych udostępnił warsztat, narzędzia i poświęcił swój czas (Wielkie Dzięki). Po kilku godzinach pracy auto było gotowe do ścigania (Andrzej powiedział, że jest lepiej niż fabryka).

W niedzielę postawiliśmy wszystko na jedną kartę. Jechaliśmy na granicy naszych i auta możliwości. Nie mieliśmy żadnych przygód. Na mecie, po ogłoszeniu wyników nieoficjalnych, okazało się, że odrobiliśmy straty i wygrywamy o 0,2 s. (tak, tak! dwie-dziesiąte sekundy) z drugim i 0,4 s. (tak, tak! cztery-dziesiąte sekundy) z trzecim.

Całe podium, po ogłoszeniu wyników wstępnych, mieściło się w przedziale 0,5 s.! Podsumowując: runda szybka, bardzo dobrze zorganizowana z fajną atmosferą. Miło było znowu spotkać kolegów i poznać nowych.

My, zawodnicy, mieliśmy idealne warunki do ścigania. Miasteczko rajdowe usytuowane na utwardzonym, oświetlonym i strzeżonym terenie w samym rynku w Oławie, z dostępem do czystych sanitariatów oraz z pełną obsługą cateringową.

Przygotowaniem i obsługą serwisową naszego auta zajmuje się firma AB MOTORSPORT ? Dzięki!
Dziękujemy również za pomoc Rafałowi Kowalskiemu, Waldkowi Kuriacie, Organizatorom i Kolegom Rajdowcom”.

Foto – Łukasz Łazarz

Wyniki I rundy GEPA Logistics SUPER RALLY na terenach gminy Oława i miasta Oława, 3-5.03.2017
Klasa Moto:

1. Wojciech Rencz

2. Marcin Suchodolski

3. Tomasz Bartoszuk
Klasa Quad 2×4

1. Przemysław Dąbek

2. Rafał Pazdur

3. Rafał Węglarowicz
Klasa Quad 4×4

1. ATV Kotoń Irek Ostafin

2. Adam Krysiak

3. ATV Kotoń Leszek Kotarba
Klasa SSV

1. Konrad Kamiński / Piotr Podralski

2. Xavier Retat / Daniel Krzyszpin

3. Piotr Cierzniewski / Michał Kazimierczak
Klasa SSV TURBO

1. Łukasz Łach

2. Mariusz Woźniczko

3. Nicolas Retat / Mateusz Rozkosz
Klasa Super Sport powyżej 150 KM

1. Robert Obroślak / Andrzej  Boguń

2. Adam Biliński / Artur Janda

3. Tomasz Wojtyra / Radosław Linder
Klasa Super Sport poniżej 150 KM

1. Michał Szczurtek / Sebastian Klonowski

2. Andrzej Dudziak / Ludwik Wikowicz

3. Mariusz Jeziorski / Przemysław Krzak
Klasa Sport powyżej 150 KM

1. Krzysztof Staniek / Zbigniew Łazarczyk

2. Jakub Zawłocki / Paweł Grzybowski

3. Wojciech Stala / Krzysztof Jednoróg

 

Klasa Sport poniżej 150 KM

1. Konrad Gola / Hubert Smuga

2. Stanisław Kajdy / Anna  Kajdy

3. Rafał Motyka / Mateusz Motyka
Puchar Can-Am, klasa Quad 4×4

1. ATV Kotoń Irek Ostafin

2. Adam Krysiak

3. ATV Kotoń Leszek Kotarba
Puchar Can-Am, klasa SSV

1. Łukasz Łach

2. Adam Goński

3. Marek Kubiczek / Damian Gacek

 

Nasz Patronat

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress