Select Page

Advertisement

Jeep Wrangler Polar: gotowy na mrozy

Jeep Wrangler Polar: gotowy na mrozy

Podczas IAA 2013 marka Jeep będzie prezentować legendarną sprawności 4×4 swoich modeli na przykładzie limitowanej wersji Wrangler Polar.

Jeep Wrangler Polar stanowi odniesienie do ekstremalnych warunków pogodowych Antarktyki. Plakietka „Polar” przed przednimi błotnikami pokazuje współrzędne 780 S (południe) i 1060 E (wschód) odpowiadające lokalizacji rosyjskiej stacji antarktycznej Wostok, gdzie zanotowano najniższą światową temperaturę powietrza wynoszącą -89,20 stopnie Celsjusza.

Samochód zbudowany w oparciu o wersję Sahara otrzymał szereg elementów, które wyróżniają go na tle innych pojazdów gamy modelowej Jeepa. Jest to m.in. nowa atrapa chłodnicy z akcentami w błyszczącej czerni Gloss Black, sztywny pokrowiec na zewnętrzne koło zapasowe, wybrzuszona maska pokrywy silnika i hard-top w kolorze nadwozia oraz przyciemniane szyby boczne. Całość uzupełniają specjalne naklejki z zarysem łańcucha górskiego i 18-calowe obręcze kół.

We wnętrzu Wranglera Polar uwagę zwracają czarne, skórzane siedzenia z przeszyciami w bieli Pearl White, uzupełnione logotypem „Polar”. Kolejnym akcentem wystroju kabiny nowego Wranglera są błękitne tarcze wskaźników na desce rozdzielczej. Wyposażenie standardowe obejmuje elektrycznie podgrzewane fotele przednie, czarną skórzaną kierownicę oraz wykończenie elementów tablicy przyrządów w błyszczącej bieli Ceramic White.

Jeep Wrangler Polar został wyposażony w mosty napędowe Dana 30 (przedni) oraz wzmocniony Dana 44 (tylny). Legendarną dzielność terenową 4×4 zapewnia dwustopniowa skrzynka rozdzielcza Command-Trac NV241 o przełożeniu reduktora 2,72:1. W cięższych warunkach jazdy przyda się „przeciwpoślizgowy” tylny mechanizm różnicowy Trac-Lok, zastępujący tradycyjny dyferencjał blokowany ręcznie.

Jeep Wrangler edycji limitowanej Polar napędzany jest 2,8-litrowym turbodieslem współpracującym z przekładnią automatyczną lub manualną – albo 3,6-litrowym silnikiem benzynowym V-6 połączonym ze skrzynią automatyczną. Jednostka CRD o pojemności 2,8 litra rozwija moc 200 KM przy 3600 obr/min i moment obrotowy 460 Nm przy 1600-2000 obr/min w parze z pięciostopniową przekładnią automatyczną. W zestawie z manualną skrzynią sześciostopniową silnik ten przy niezmienionej mocy, rozwija nieco niższy moment 410 Nm przy 2600-3200 obr/min. Oferowany alternatywnie silnik benzynowy V-6 o pojemności 3,6 litra współpracuje z automatyczną skrzynią pięciobiegową i rozwija moc 284 KM oraz maksymalny moment obrotowy 347 Nm.


Źródło: Jeep, informacja Mototarget.pl

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress