Select Page

KAGER TERENOWIEC SUPER RALLY -­ Epilog pod Tatrami – gmina Bukowina Tatrzańska

KAGER TERENOWIEC SUPER RALLY -­ Epilog pod Tatrami – gmina Bukowina Tatrzańska

Ponad 80. załóg rywalizowało na malowniczych trasach Gminy Bukowina Tatrzańska. Motocyklistom, quadowcom, załogom w pojazdach UTV i samochodach terenowych towarzyszyły ciężarówki podkręcając sportowe emocje.

Licznie zebrana widownia nie ukrywała zachwytu, mogąc podziwiać szybko poruszające się pojazdy na drogach, którymi zazwyczaj w wolnym tempie przemieszczają się traktory. Pomimo śliskiej i trudnej nawierzchni, podczas pierwszego, sobotniego przejazdu, Odcinek Testowy Super Rally, załogi ukończyły w komplecie. Szybka i techniczna trasa oświetlona promieniami słońca zaczęła przesychać. Fragmenty z gliną, czy trawą zrobiły się przyczepne, co zawodnicy doskonale wykorzystali, wykręcając coraz lepsze czasy przejazdów.

Uczestnicy podkreślali, że po raz pierwszy mają okazję ścigać się tak blisko Tatr, które na ich przyjazd zabielił śnieg i pojawiły się wspaniałe widoki. Dla kilku załóg była to rekompensata, gdy po awarii sprzętu pozostawali na trasie Super Rally – Epilog 2015. Górski odcinek cross country przypadł wszystkim do gustu, a pozytywne wrażenia potęgowała baza imprezy, mieszcząca się w Hotelu Bania**** Thermal & Ski i na parkingach Ośrodka Narciarskiego „Kotelnica Białczańska”.

Wieczorem, w klubie „Bania” rozdano puchary i cenne nagrody rywalizującym w Epilogu 2015. Zwycięzcy poszczególnych kategorii w klasyfikacji sezonu zostali uhonorowani pamiątkowymi medalami.

Najszybszym Can­am’owcem podczas Super Rally edycji 2015 został Tomasz Ceklarz „Janosik”, który został nagrodzony wspaniałym kaskiem Can­Am dostarczonym przez firmę Taurus Sea Power ­ importera marki Can­Am. Ta rywalizacja otworzyła nowy rozdział w historii Super Rally. Z początkiem sezonu 2016 rusza Puchar Markowy Can-am, który przy wsparciu importera będzie rozgrywany podczas wszystkich rund Super Rally 2016.

Podczas niedzielnej gali sponsorskiej, podsumowano sezon Super Rally 2015. Przedstawiciel sponsora ­ firmy TAG Heuer wręczył dodatkowe nagrody najszybszej załodze samochodowej i najszybszemu zawodnikowi spośród stawki moto, quad i UTV.

Zegarek TAG Heuer odebrał Tomasz Wójcik. Jego pilot ­ Artur Janda oraz quadowiec ­ Bartłomiej Perdeus otrzymali kurtki skórzane sygnowane logiem TAG Heuer. Uhonorowani zawodnicy uzyskali najkrótszy czas przejazdu (suma czasów) Odcinków Testowych podczas wszystkich rund sezonu Super Rally 2015.

Wójt Gminy Bukowina Tatrzańska ­ Stanisław Łukaszczyk­ Kołoc: Uściskiem dłoni z jednym z organizatorów Super Rally ­ Krzysztofem Bielem potwierdziliśmy fakt, że jest to pierwsza, ale nie ostatnia taka impreza na terenie Gminy Bukowina Tatrzańska. Super Rally wzbudziło ogromne zainteresowanie wśród mieszkańców i turystów. Z relacji mojego syna, który podziwiał rywalizację, jak również ze swojej obserwacji, mogę powiedzieć, że było na co popatrzeć! Widziałem dużo młodzieży, która dopingowała zawodników. Jeżeli chodzi o stronę organizacyjną, to udało się zadbać o wszystko. Pojazdy były nawet myte, by z odcinka testowego wyjeżdżały czyste na drogę publiczną ­ za co należą się wielkie podziękowania strażakom. Sama trasa biegała w fantastycznym terenie, byliśmy w czterech sołectwach gminy Bukowina Tatrzańska. Jadąc, zawodnicy mieli panoramę przepięknego świata przed oczami, co też jest ważne dla nas, ponieważ wracają do domu z niezapomnianymi wrażeniami.

Podziękowania należą się sponsorom i partnerom imprezy: Kager, 4×4 Terenowiec, Gmina Bukowina Tatrzańska, Penrite, TAG Heuer, Manta, iXXL, Ziaja Yego, Inflandia, Tubes International, Hotel Bania**** – Thermal & Ski, Kotelnica Białczańska, Taurus Sea Power, Can Am, Knapmotor, DXseat, oponyquad.pl, KH­Kipper, eopony4x4.pl, Kabanos, Karguii, NSGR, fotografikowi ­ Łukaszowi Łazarzowi za magiczne zdjęcia, licznej grupie Strażaków z Gminy Bukowina Tatrzańska, a także kilku mieszkańcom, którzy dzielnie nas wspierali swoim zaangażowaniem i pracą m.in. w przygotowanie trasy.

Marián Šprlák ­ I miejsce w klasie Moto w KAGER TERENOWIEC SUPER RALLY Epilog:
Po kółku zapoznawczym w piątek, stwierdziłem, że Odcinek Super Rally można będzie bardzo szybko przejechać. Trasa była szybka, ale też i wymagająca. Tutaj nie było czasu na zastanawianie się, trzeba było jechać. Chcąc pobić rekord przejazdu na ostatnim oesie, lekko przeceniłem swoje możliwości. Na fragmencie wiodącym przez las, nawierzchnia była jeszcze śliska i mokra, z jednej koleiny przerzuciło mnie w drugą, a następnie wyrzuciło z motocykla. Udało mi się szybko pozbierać i pojechałem dalej. Mimo tego zdarzenia uzyskałem najlepszy czas przejazdu odcinka, co więcej, pobiłem też moje wcześniejsze rezultaty. Jeżeli chodzi o Super Rally, to pod względem organizacyjnym, były to zawody na bardzo wysokim poziomie. Atmosfera, trasy, nagrody – super! Na pewno wystartuję w 2016 roku.
Moja przygoda z motorsportem zaczęła się w 2000 roku, gdy miałem 15 lat i trwa po dziś dzień. Dla mnie to jest nie tylko sport! Ja pokochałem jazdę na motocyklu i jeżdżę przede wszystkim dla przyjemności. Moje osiągnięcia: Mistrz Słowacji Motoskoring, II miejsce w Pucharze Słowacji cross country, miejsce w pierwszej piątce Mistrzostw Słowacji w cross country, Wicemistrzostwo w Pucharze Polski Południowej w cross country.

Damian Rajczyk ­ I miejsce w klasie Quad 2×4 w KAGER TERENOWIEC SUPER RALLY Epilog:
Mistrz Europy FIM Baja 2015, Vice Mistrz Pucharu Świata FIM Baja, Mistrz Polski Cross Country i Enduro. Utytułowany zawodnik rajdów FIM Baja Europe & World. O Super Rally dowiedziałem się z internetu. W tym roku nie startowałem w żadnym cyklu zawodów w Polsce, więc było mi bardzo miło zakończyć sezon zawodami Super Rally. Piękne tereny Bukowiny Tatrzańskiej były jej świetnym atutem. Docenić należy fakt, że rajd organizowany był bardzo profesjonalnie, a każdy zawodnik, który stanął na podium został należycie doceniony. Bardzo chętnie spróbuje tutaj swoich sił za rok. Trasa Super Rally Epilog należała do najbardziej malowniczych jaką miałem przyjemność jechać w tym sezonie. Poziom trudności, szczególnie podczas pierwszego przejazdu, był bardzo wysoki. Padający w nocy deszcz, sprawił, że gliniaste tereny nie wybaczyły żadnego błędu, trzeba było się bardzo pilnować. Uważam, że trasa była urozmaicona, wymagająca, dość szybka, z momentami zaskakującymi. Mnie osobiście bardzo przypadła do gustu. Bardzo lubię takie trasy.
Jak na zawody o tej porze roku frekwencja dopisała. Na starcie pojawiło się naprawdę dużo dobrych zawodników. Po wynikach, zobaczyć można, że nikt nie odpuszczał i walczył do końca o każdą sekundę. Nigdy nie ma złotej recepty na wygraną. Ja przede wszystkim nie myślałem o wygranej, bo najważniejsze dla mnie w tym rajdzie było, aby czerpać przyjemność z jazdy. Jechałem swoje i udało się wygrać.
Jak dla mnie, atmosfera na Super Rally była naprawdę przyjemna. Z każdym z uczestników można było spokojnie porozmawiać, nie było czuć takiego napięcia jak to zwykle bywa na zawodach.

Maciej Isbrandt ­ I miejsce w klasie Quad 4×4 w KAGER TERENOWIEC SUPER RALLY Epilog:
Pierwszy oes pojechałem dość ostro, aby sprawdzić jak się ma mój czas do wyników innych zawodników. Mając przewagę nad następnym zawodnikiem jechałem spokojnie, wręcz zachowawczo, aby nie pełnić żadnego błędu. Jak dla mnie, trasa była dość łatwa, bo był to teren w którym zazwyczaj jeżdżę, więc czułem się jak ryba w wodzie. Ilość osób startujących w mojej klasie była spora, więc z pewnością każdy miał swojego konkurenta z którym rywalizował. Atmosferę na Super Rally oceniam jak najbardziej na plus. Chciałbym częściej startować w takich zawodach jak te.
Przygoda z motorsportem zaczęła się dla mnie już w gimnazjum od jazdy motocyklem enduro. Niestety, gdy kończyłem liceum miałem kontuzję kręgosłupa i musiałem zrezygnować na chwilę z tego sportu. Mimo wszystko pasja wygrała i po dwóch latach siadłem na quada z myślą, że jest wolniejszy i bezpieczniejszy ;­) ale jednak się myliłem, bo quadem można równie fajnie i szybko pojeździć :­)

Wojciech Kłak, I miejsce w klasie Sport pow. 150 KM w KAGER TERENOWIEC SUPER RALLY Epilog:
Udziału w Epilogu Super Rally 2015, rozgrywanym w gminie Bukowina Tatrzańska nie mogliśmy sobie odmówić. Możliwość ścigania się u podnóża Polskich Tatr to czysta przyjemność. Ekipa Super Rally jak zwykle stanęła na wysokości zadania przygotowując ciekawą, szybką, aczkolwiek trudną technicznie trasę. Jeden Odcinek Terenowy w zupełności wystarczył, było wszystko co w rajdach Cross Country być powinno­ szybkie długie proste, ciasne zakręty, hopki na których co szybsi zawodnicy wczuwali się w role Adama Małysza i latali jak nasz orzeł z Wisły ;­) oraz techniczne fragmenty, na których można było wiele zyskać jak i stracić. Pojechaliśmy równym szybkim tempem, bardzo często na granicy przyczepności ślizgając się na szybkich zakrętach i efektownych trawersach, dosłownie o centymetry mijając rosnące wzdłuż trasy drzewa, ale jazda na 100% (choć z przygodami) dała nam zwycięstwo. Jak zwykle, chłopaki z naszej klasy nie oszczędzali siebie ani swoich maszyn. Cisnęli ile mogli, ale przewaga uzyskana po pierwszym brawurowym przejeździe była dla konkurencji nie do odrobienia. Docenić należy pracę organizatorów, za umożliwienie nam zawodnikom ścigania się w tak miłej atmosferze i w tak ciekawym terenie. Organizacja takiej imprezy to nie lada wyzwanie, no ale jak nie Super Rally to kto da radę? W rajdach 4×4 jeżdżę od 3 lat, do Super Rally trafiłem przez przypadek, ale myślę, że zadomowiłem się tutaj na dobre. Aktualnie przymierzam się do przebudowy samochodu, aby w przyszłym sezonie powalczyć o punkty w klasyfikacji generalnej.
Czwarte miejsce i pięć punktów straty do trzeciej załogi w klasyfikacji sezonu bardzo podsyciło nasz apetyt. A zaczęło się tak niewinnie, od zakupu Jeepa Grand Cherokee do codziennej jazdy, pewnego niedzielnego wypadu do lasu i…

Zwycięzcy w Klasie MOTO:
1. Marián Šprlák (nr startowy 24)
2. Piotr Pajerski (nr startowy 12)
3. Robert Kois (nr startowy 50)

Zwycięzcy w Klasie QUAD 2×4:
1. Damian Rajczyk (nr startowy 161)
2. Mirosław Wojnowski (nr startowy 144)
3. Michał Chodań (nr startowy 105)

Zwycięzcy w Klasie QUAD 4×4:
1. Maciej Isbrandt (nr startowy 100)
2. JANOSIK Remigiusz Kusy (nr startowy 176)
3. JANOSIK Tomasz Ceklarz (nr startowy 179)

Zwycięzcy w Klasie UTV:
1. JANOSIK Robert Kudzia (nr startowy 178)
2. Konrad Wiśnicz (nr startowy 168)
3. Waldemar Grudzień (nr startowy 101)

Zwycięzcy w Klasie SPORT do 150 KM:
1. Arkadiusz Leśniak / Rafał Leśniak (nr startowy 247)
2. Mateusz Piekiełko / Maciej Kozłowski (nr startowy 236)
3. Wojciech Żerdka / Magdalena Burdak (nr startowy 219)

Zwycięzcy w Klasie SPORT pow. 150 KM:
1. Wojciech Kłak / Dawid Patruś (nr startowy 239)
2. Arkadiusz Gadziała / Marcin Proszkowski (nr startowy 224)
3. Robert Rożek / Maciej Kulczycki (nr startowy 277)

Zwycięzcy w Klasie SUPER SPORT do 150 KM:
1. Jakub Guratowski / Wojciech Damian (nr startowy 249)
2. Marcin Pasadyn / Arkadiusz Łazarek (nr startowy 259)
3. Jan Palacz / Mariusz Malec (nr startowy 304)

Zwycięzcy w Klasie SUPER SPORT pow. 150 KM:
1. Tomasz Wójcik / Artur Janda (nr startowy 218)
2. Maciej Manejkowski / Magdalena Wruszak (nr startowy 229)
3. Arkadiusz Krzemień / Piotr Marzec (nr startowy 248)

Zwycięzcy w Klasie TRUCK:
1. Andrzej Świgost / Kinga Świgost (nr startowy 303)
2. Wojciech Bodziony / Mariusz Gwizdowski (nr startowy 305)

Foto: Łukasz Łazarz

www.super-rally.eu

Nasz Patronat

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress