Advertisement

Select Page

Kolejny sukces rajdu Panda Raid

Kolejny sukces rajdu Panda Raid

Zakończyła się 9. edycja Panda Raid, długodystansowa off-roadowa przygoda za kierownicą starych modeli Panda*.

– 300 zespołów ustanowiło nowy rekord uczestnictwa w rajdzie prowadzącym z Madrytu do Marrakeszu.

– Ponad siedem tysięcy kilometrów pokonanych w ciągu siedmiu dni, Panda Raid to jedno z najważniejszych spotkań w off-roadowym kalendarzu.

– Fiat Panda po raz kolejny przezwyciężył wszystkie przeszkody i pokonał pustynię z taką samą łatwością z jaką pokonuje miejskie szlaki

W tym roku w rajdzie Panda Raid, który rozpoczął się 4 marca, wzięła udział rekordowa liczba 300 zespołów (190 drużyn z Madrytu i 110 zespołów z Almerii), rozpoczynając wyścig od przeprawy promem przez Cieśninę Gibraltarską. Następnego dnia rano uczestnicy dotarli do Nador, by stawić czoła pierwszemu etapowi. W tym roku odbyła się już 9. edycja rajdu, w którym niepokonany model Fiat Panda, wyprodukowany przed 2003 rokiem, może uczestniczyć w trzech różnych kategoriach: 4×2, 4×4 i Studenci.

Metą pierwszego etapu tegorocznego wyścigu był Tissaf (322 kilometrach trasy) i już wtedy było jasne, że edycja 2017 będzie najtrudniejsza w historii Panda Raid, ale jednocześnie najbardziej ekscytująca.

Zespoły musiały zmagać się z trudnymi terenami przez piasek, skały i wydmy oraz z licznymi przeprawami przez wodę i błoto.

Czwarty, najtrudniejszy etap rozegrał się na pustyni i sprawdził wytrzymałość mechaników oraz uczestników, którzy musieli połączyć pomysłowość i pracę zespołową, aby pokonać wyzwania, mając jeszcze tylko dwa dni do zakończenia rajdu..

Piątemu, najdłuższemu etapowi Panda Raid towarzyszyło gorące słońce i dużo piasku. Przeprawa przez trudny teren warta była włożonego wysiłku, a to mety został już tylko jeden dzień.

Ostatni etap Panda Raid 2017 był ciężką próbą dla wszystkich. Dzień zaczął się od szybkiego przejazdu do malowniczo położonego marokańskiego miasta, ulokowanego pomiędzy górami Atlasu Wysokiego i Antyatlasu, gdzie mieści się największa na świecie wytwórnia filmowa Ouarzazate, w której nakręcono wiele znanych w Europie i na świecie filmów. Druga część dnia minęła na pokonywaniu najwyżej położonej górskiej przełęczy w Afryce, Col du Tichka (2260 m n.p.m.).

Zobacz też:   4 runda Gepa Logistics Super Rally na granicy...

Zwycięzcami rajdu zostali Jesus Miguel Varela Gonzalez i Alejandro Fraga Paradela w kategorii 4×2, (którzy triumfowali także na ostatnim etapie), Rodrigo Viejo Viejo i Fernando Carlos López Ramos w kategorii 4×4 oraz Francisco José Benítez Martín i Franciso Javier Morales Li’án w kategorii studentów. Nagrodę za najlepsze oklejenie Pandy zdobyli Roger Badia Corominas i Joaquín Barba Gutiérrez.

Samochód Fiat Panda ponownie udowodnił, dlaczego jest wyjątkowy, i że od chwili wprowadzenia modelu na rynek w latach 80. XX w., cechy tego auta umożliwiają mu z taką samą łatwością podbicie zarówno miasta, jak i pustyni. Jego wszechstronność we wszystkich dziedzinach nie zmieniła się, a Panda 4×4 jest nadal najlepiej sprzedającym się SUV-em w swojej klasie.

Kalendarz Panda Raid 2017:

4 marca – etap 0: Madryt – Almería

5 marca – etap 1: Nador – Tissaf

6 marca – etap 2: Tissaf – Boudnib

7 marca – etap 3: Boudnib – Merzouga

8 marca – etap 4: Merzouga – Tafraoute

9 marca – etap 5: Tafraoute – Tansikht

10 marca – etap 6: Tansikht – Marrakesz

Więcej informacji na: www.pandaraid.com

Filmy dostępne w oficjalnym kanale YouTube Panda Raid


Źródło: Fiat, informacja Mototarget.pl

Nasz Patronat

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress