Select Page

Advertisement

Lexus NX oficjalnie

Lexus NX oficjalnie

Znamy już produkcyjną wersję kompaktowego SUV-a, który otrzymał nazwę NX. Model oferowany będzie w Polsce w dwóch wersjach: hybrydowej NX 300h oraz z dwulitrowym silnikiem turbodoładowanym NX 200t.

Lexus NX jest nie tylko pierwszym modelem marki w segmencie kompaktowych SUV-ów. To pierwszy na świecie samochód, który ma innowacyjne lusterka boczne o wielkości, jaką się stosuje w samochodach kompaktowych, które jednocześnie zapewniają widoczność godną dużego SUV-a. Dla uzyskania gładkiej płaszczyzny boków, konstruktorzy schowali mechanizm zamka drzwiowego i zintegrowali go z klamką oraz jej oświetleniem. Tylne lampy mają kształt litery „L”, charakterystyczny dla wszystkich modeli Lexusa. Z przodu kompaktowy SUV rozpoznawalny jest po klepsydrycznej osłonie wlotu powietrza. Lexus NX ma diodowe reflektory, kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej.

Wnętrze stylistyką przypomina samochód sportowy. Koło kierownicy ma gruby wieniec, a atrakcyjność modelu zwiększa tapicerka w kontrastujących tonacjach. W projekcie kabiny wyróżnia się również czytelna i klarowna deska rozdzielcza.

Wśród nowych technologii znalazły się: bezprzewodowa ładowarka urządzeń elektronicznych (np. telefonów), touch pad do sterowania funkcjami samochodu (w tym systemem audio i nawigacją), panoramiczny ekran oraz wielofunkcyjny wyświetlacz, pokazujący m.in. przeciążenia, jakim poddawani są pasażerowie auta. Lexus NX może zostać wyposażony w projektor Head Up wyświetlający najważniejsze informacje na przedniej szybie, system monitorowania „martwego pola” i system alarmujący o ruchu poprzecznym za samochodem, ułatwiający wyjazd tyłem na ulicę.

NX wyposażony jest w 2-litrowy, benzynowy silnik z turbodoładowaniem lub w napęd hybrydowy z silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra. Każda z wersji oferowana jest z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła.

Produkcyjny Lexus NX otrzyma, w zależności od wersji wyposażenia, 17- lub 18-calowe koła, nad którymi zachowano tak charakterystyczne dla koncepcyjnego modelu muskularne nadkola.

Samochody z napędem na 4 koła są coraz chętniej kupowane i to niezależnie od segmentu i wielkości. W Europie Zachodniej trend jest bardzo wyraźny. W 1990 roku nieco ponad 2% sprzedanych aut stanowiły modele terenowe. W 2012 roku ich udział sięgnął 12% i krzywa cały czas pnie się w górę. W krajach o śnieżnym klimacie, jak Szwecja lub Szwajcaria, udział samochodów 4×4 sięga (odpowiednio) 22,8 oraz 32,2%. Jednak zakup takich samochodów nie jest wyłącznie kwestią ich funkcjonalności. Wynika także z mody, czego dowodem jest Luksemburg. Co piąty sprzedany tam w 2012 roku samochód miał napęd 4×4, chociaż klimat nie zmusza do korzystania z takiego napędu. Również w Polsce SUV-y segmentu premium notują znaczne wzrosty sprzedaży, dlatego też jednym z najważniejszych filarów sprzedaży Lexusa w naszym kraju jest duży SUV Lexus RX.

Niektóre rządy starają się powstrzymać nabywców przed kupnem SUV-ów, opodatkowując większe modele progresywnym podatkiem od emisji CO2, stąd np. w Holandii udział SUV-ów w rynku ledwo przekracza 3%. Właśnie dla takich rynków Lexus przygotowuje SUV-a NX 300h. Dzięki odzyskiwaniu energii podczas hamowania i dodatkowej mocy generowanej przez silnik elektryczny, napęd hybrydowy zapewnia wysokie przyspieszenia przy jednoczesnym niskim poziomie emisji. Polscy klienci będą mogli składać zamówienia już w czerwcu, a samochód znajdzie się w salonach sprzedaży w październiku.

Źródło: Lexus

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress