Select Page

Advertisement

MITSUBISHI Concept XR-PHEV II – nowy kompaktowy SUV

MITSUBISHI Concept XR-PHEV II – nowy kompaktowy SUV

MITSUBISHI Concept XR-PHEV II to nieduży koncepcyjny SUV, będący zapowiedzią drugiego produkcyjnego samochodu MMC wyposażonego w układ napędowy PHEV. Pierwszym takim  pojazdem Mitsubishi jest Outlander PHEV sprzedawany od stycznia 2013 roku. System PHEV, w jaki wyposażono MITSUBISHI Concept XR-PHEV II jest bardzo efektywnym, lekkim, zwartym w budowie układem napędowym z silnikami umieszczonymi z przodu i z przednim napędem, co czyni go idealnym do zastosowania w miejskim crossoverze. System ten pozwala ograniczyć emisję CO2 do zaledwie 40 g/km, co jest wielkością należącą do najniższych nawet wśród samochodów z układami napędowymi PHEV. Jednocześnie 163-konny silnik elektryczny błyskawicznie i płynnie reaguje na zmiany pozycji pedału przyspieszenia. Nowe auto koncepcyjne PHEV odzwierciedla skupienie MMC na programie samochodów elektrycznych, które najlepiej rokują w kontekście technologii przyjaznych środowisku. Realizując kluczowe założenia programu zrównoważonego rozwoju oraz bezpieczeństwa i przyjemności jazdy MMC obecnie koncentruje się na opracowywaniu systemów hybrydowych z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów (PHEV), które będą najlepiej pasowały do różnych modeli samochodów znajdujących się w ofercie MMC, z zamiarem wprowadzenia ich do produkcji już w niedalekiej przyszłości.

MITSUBISHI Concept XR-PHEV II jest koncepcyjnym projektem miejskiego kompaktowego samochodu SUV, wyposażonego w lekki, zwarty i bardzo efektywny układ napędowy PHEV przeznaczony do samochodów w konfiguracji przedniosilnikowej i przednionapędowej, pozwalającej połączyć świetne własności trakcyjne z przyjaznością dla środowiska.

Nadwozie

Nowe Mitsubishi Concept XR-PHEV II wyróżnia się dynamiczną stylizacją nadwozia, przywodzącą na myśl sylwetkę sprintera. W bocznym profilu wzrok przykuwa przetłoczenie, które zagłębia się w panele boczne, łącząc się z wydatnymi tylnymi nadkolami.

Przedni pas auta nawiązuje stylistycznie do motywu „tarczy ochronnej” znanego z modelu Pajero. Czarna osłona chłodnicy podkreśla bezpieczeństwo, doskonałe osiągi i zwraca uwagę na unikatowe, znane z Pajero wyprofilowane listwy „ochronne” biegnące po bokach i w dolnej części grilla.

Podobny motyw został zawarty w tylnej części nadwozia, gdzie znalazły się wysoko umieszczone lampy, zapewniające doskonałą widoczność.

Stylistyka wnętrza

Wnętrze konceptu oddaje wyrafinowanie techniczne i wysoką jakość projektu, czego przejawem jest aluminiowa rama rozciągająca się na boki z konsoli centralnej, stanowiąca podparcie dla minimalistycznej, horyzontalnej tablicy przyrządów. Element ten wyróżnia się kontrastującym wykończeniem przedniego panelu oraz czarno-srebrnym motywem kolorystycznym.

Projekt kokpitu pozwala w funkcjonalny sposób zwiększyć koncentrację kierowcy za sprawą usytuowania przełączników i przycisków w konsoli centralnej i na kole kierownicy.

System PHEV

Nowy układ napędowy PHEV zaprojektowany z myślą o modelach przednionapędowych obejmuje benzynową jednostkę MIVEC, nowy silnik elektryczny (pełniący również rolę generatora) oraz nowy moduł PDU (ang. power drive unit), zarządzający pracą silnika elektrycznego. Elementami nowego modułu PDU są między innymi wysoko wydajna przetwornica oraz układ regulacji napięcia, które podczas jazdy pozwalają utrzymać poziom emisji CO2 poniżej 40 g/km, co jest wartością unikatową nawet wśród pojazdów z napędem PHEV. Układ PHEV został zaprojektowany tak, aby pojazd w głównej mierze napędzany był energią elektryczną, natomiast silnik spalinowy ma tu pełnić rolę wspomagającą, obsługując generator zasilający akumulator trakcyjny, bądź też przekazując na koła dodatkową moc, jeśli zajdzie taka konieczność. Zależnie od warunków jazdy oraz poziomu naładowania akumulatora, układ automatycznie wybiera najbardziej korzystny tryb napędowy ? elektryczny, hybrydowy szeregowy lub hybrydowy równoległy. Dokonując wyboru między trybem oszczędzania energii elektrycznej lub ładowania akumulatora, kierowca może samodzielnie i według własnego uznania decydować, kiedy samochód będzie poruszał się w całkowicie elektrycznym trybie jazdy.

Układ PHEV nie tylko gwarantuje dynamiczne, sportowe osiągi, ale zwiększa również komfort jazdy, która odbywa się w ciszy i pozbawiona jest jakichkolwiek szarpnięć przy zmianie przełożeń, co stanowi kolejną przewagę nad konwencjonalnym układem napędowym.

 Dane techniczne

dł. x szer. x wys. 4,490mm × 1,890 mm × 1,620 mm
rozstaw osi 2,670 mm
liczba miejsc 4
pojemność akumulatora 12 kWh
moc silnika elektrycznego 120 kW
napęd 2WD
emisja CO2 poniżej 40 g/km

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress