Select Page

Nissan X-Trail 2.0 dCi: większy silnik na większe przygody

Nissan X-Trail 2.0 dCi: większy silnik na większe przygody

Nissan wprowadza w swoim flagowym crossoverze X-Trail nowy silnik wysokoprężny o zwiększonej pojemności. Samochody z 2-litrową jednostką można zamawiać już teraz – pierwsze egzemplarze dotrą do klientów na początku przyszłego roku.

Nowy silnik rozwija moc 177 KM i zapewnia 380 Nm momentu obrotowego, co gwarantuje znakomitą dynamikę i elastyczność w całym zakresie obrotów. To znaczny przyrost mocy w porównaniu z dotychczas oferowanym 130-konnym dieslem 1.6 i odpowiedź na oczekiwania klientów oczekujących zespołu napędowego zapewniającego lepsze osiągi.

Nowością jest możliwość zamówienia bezstopniowej przekładni automatycznej Xtronic także do pojazdów z napędem na cztery koła. Obok 6-biegowej przekładni manualnej i napędu na jedną oś nowa opcja rozszerzy obecność Nissana w segmencie dużych SUV-ów, co dodatkowo poprawi atrakcyjność cieszącego się uznaniem Nissana X-Trail.

X-Trail z nowym silnikiem 2.0 jest doskonałym partnerem dla rodzin poszukujących przygód. Samochód jest dostępny w wersji 5- lub 7-miejscowej, z pojemnym bagażnikiem i przemyślanymi schowkami. Na uwagę zasługuje również duża dopuszczalna masa holowanej przyczepy.

X-Trail cieszy się dużą popularnością wśród nabywców. Od stycznia do października 2016 roku w Europie sprzedano o 50% więcej tych samochodów niż w ciągu całego 2015 roku. Oczekuje się, że po wprowadzeniu nowej wersji sprzedaż będzie dalej rosła; z branżowych danych wynika, że wersje z silnikami o dużej mocy stanowią 46% segmentu średnich SUV-ów, a dzięki wprowadzeniu 2-litrowego diesla w zasięgu X-Trail znajdzie się większa o 41% część rynku.

Guillaume Cartier, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe, powiedział: „Nowy flagowy Nissan X-Trail to crossover, który dokładnie trafia w potrzeby klientów. Automatyczna skrzynia biegów dostępna po raz pierwszy także w pojazdach z napędem 4WD stanowi ważne uzupełnienie szerokiej oferty wersji tego modelu. Jest to również atrakcyjna alternatywa dla cieszącej się dużą popularnością wersji z silnikiem wysokoprężnym 1.6″.

Atutem nowego diesla 2.0 jest wysoka kultura pracy, zapewniająca wysoki komfort jazdy na dłuższych trasach. Silnik spełnia normę emisji Euro 6 i jest oferowany z trzema wersjami napędu:

Wersja                                               Emisja CO2                Zużycie paliwa (cykl mieszany)

2.0 4WD 6-biegowa przekł. man.    149 g/km                      5,6 l/100 km

2.0 2WD Xtronic automat.                148 g/km                      5,6 l/100 km

2.0 4WD Xtronic automat.                158 g/km                      6,0 l/100 km

Stylistyka Nissana X-Trail nie uległa zmianie. Wyraziste i muskularne linie nadwozia podkreślają jego charakter z każdej perspektywy. Znane detale stylistyczne, takie jak krata wlotu powietrza z motywem litery V, świadczą jednocześnie o przynależności tego modelu do rodziny crossoverów marki Nissan.

Komfortowe i przestronne wnętrze zaprojektowano tak, aby zaspokajało potrzeby nowoczesnej rodziny. 5 lub 7-miejscowy układ siedzeń zapewnia wyjątkowo dużo miejsca dla pasażerów i ich bagażu.

Fotele w drugim rzędzie można składać w proporcji 60/40 w celu powiększenia bagażnika, rozkładać dla większej wygody pasażerów oraz przesuwać do przodu w celu uzyskania dostępu do opcjonalnego trzeciego rzędu. Trzeci rząd składa się z dwóch oddzielnych foteli. Można je złożyć, uzyskując maksymalną przestrzeń bagażową z płaską podłogą.

Opcjonalną funkcją elektrycznego otwierania drzwi bagażnika można sterować przyciskiem na tylnej klapie, inteligentnym kluczykiem lub przełącznikiem dostępnym z miejsca kierowcy. W bagażniku zastosowano innowacyjny system podziału z wykorzystaniem półek i przegród, oferujący aż 18 różnych konfiguracji. W zamaskowanych przegródkach można bezpiecznie schować cenniejsze przedmioty.

Pojemność bagażnika wynosi 550 litrów (445 litrów w wersji 7-miejscowej i 135 litrów przy ustawionym trzecim rzędzie foteli). Całkowita przestrzeń dostępna po złożeniu wszystkich foteli wynosi 1982 litry.

Wyposażenie podnoszące komfort użytkowania to między innymi elektrycznie sterowany panoramiczny szyberdach, skórzana tapicerka z podwójnymi szwami, oświetlenie wnętrza w technologii LED oraz czarne błyszczące elementy wykończenia wnętrza z metalizowanymi detalami. Przednie fotele z funkcją szybkiego podgrzewania sprawdzą się zwłaszcza w zimowe poranki, a ogrzewane/chłodzone uchwyty na kubki pozwolą utrzymać właściwą temperaturę napoju. Nissan X-Trail jest dostępny z systemem multimedialnym NissanConnect z 7-calowym ekranem dotykowym, tunerem radia cyfrowego DAB, modułem Bluetooth i funkcją odbioru strumieniowych transmisji audio.

Oferta oryginalnych akcesoriów Nissana obejmuje między innymi kratę pionową oddzielającą bagażnik, odłączany hak holowniczy, chromowane nakładki na lusterka boczne, osłony progów oraz zewnętrzne elementy wykończenia na przód, tył i boki samochodu.

Najważniejszą opcją, dzięki której X-Trail doskonale nadaje się na rodzinne wyprawy, jest system napędu All-Mode 4×4-i. Kierowca tak wyposażonego samochodu może włączyć stały napęd na 4 koła lub napęd 2WD zapewniający maksymalną oszczędność paliwa. W trybie Auto samochód stale monitoruje warunki jazdy i dostosowuje rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła pod kątem jak najlepszej przyczepności. Tryb 4WD Lock służy natomiast do jazdy w najtrudniejszych warunkach, zapewniając spokój i pewność prowadzenia bez względu na stan nawierzchni.

All-Mode 4×4-i pozwala także doskonale wykorzystać osiągi 2-litrowego diesla do holowania ciężkiej przyczepy. Dopuszczalna masa przyczepy z hamulcem wynosi 2000 kg w przypadku Nissana X-Trail z manualną skrzynią biegów oraz 1650 kg dla wersji z przekładnią bezstopniową Xtronic. Jest to zatem doskonały pojazd dla wszystkich posiadaczy przyczep kempingowych i towarowych, łodzi oraz przyczep do przewozu koni.

Jak wszystkie crossovery Nissana, również X-Trail z 2-litrowym dieslem pod maską zapewnia bezpieczną jazdę dzięki kompleksowemu wyposażeniu w zaawansowane i inteligentne układy wspomagające kierowcę. Są to między innymi elementy technologii Safety Shield: system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, system rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjne światła drogowe, system ostrzegania o pojeździe w martwym polu oraz system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

Samochód jest również wyposażony – w zależności od wersji – w system dynamicznej kontroli jazdy, system wspomagania hamowania awaryjnego, aktywną kontrolę ruchów nadwozia, aktywną kontrolę toru jazdy, aktywne hamowanie silnikiem, inteligentnego asystenta parkowania, system wspomagania ruszania pod górę oraz inteligentny system kamer 360° z ostrzeżeniem o poruszających się obiektach.

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress