Select Page

Advertisement

Opel Antara w służbie Polskiego Czerwonego Krzyża

Opel Antara w służbie Polskiego Czerwonego Krzyża

Współpraca między firmą Opel a Polskim Czerwonym Krzyżem trwa. W ubiegłym roku Opel został oficjalnym partnerem Polskiego Czerwonego Krzyża podczas Światowego Dnia Pierwszej Pomocy.

Dzięki zorganizowanym w salonach Opla dniom promującym bezpieczeństwo ratownicy i instruktorzy PCK przeszkolili z zakresu udzielania pierwszej pomocy tysiące osób. W ramach dalszej współpracy Grupa Ratunkowa PCK Warszawa użytkuje samochód Opel Antara.

Opel Antara w ocenie ratowników PCK to niezwykle przydatne auto, które sprawdza się w niesieniu pomocy potrzebującym. Wyposażone 163-konny silnik wysokoprężny o pojemności 2.2 l jest niezwykle pomocne nawet trudnych warunkach.

„Antara świetnie się sprawuje. Auto jest doskonałym środkiem transportu zarówno podczas akcji ratowniczych jaki i naszej codziennej działalności” – powiedział Igor Góralczuk – Szef Grupy Ratownictwa PCK Warszawa. „W ostatnich dniach auto było częścią naszego zaplecza logistycznego podczas akcji poszukiwawczej. Antara poradziła sobie bez problemu nawet na wymagających leśnych drogach” – dodaje Góralczuk.

Grupa Ratownictwa PCK Warszawa, powstała w 2004 roku i działa w strukturach Polskiego Czerwonego Krzyża przy Mazowieckim Oddziale Okręgowym PCK. Grupa zrzesza ratowników-wolontariuszy, którzy są przygotowani do prowadzenia kompleksowych działań ratowniczych. Grupa Ratownictwa PCK Warszawa wspiera służby wyspecjalizowane podczas akcji ratowniczych w zakresie wydobywania poszkodowanych, ewakuacji z miejsca katastrofy i opieki medycznej w polowym punkcie medycznym, prowadzi zabezpieczenia medyczne imprez masowych oraz szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej.

„Jesteśmy zaszczyceni, że nasze auto służy Grupie Ratunkowej PCK Warszawa w niesieniu pierwszej pomocy” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. „Czas reakcji w momencie nieoczekiwanego zdarzenia jest kwestią kluczową. Żeby przeszkolone służby pojawiły się na miejscu potrzebne jest ich niezwłoczne poinformowanie. Już wkrótce we wszystkich modelach Opla pojawi się system OnStar, który z pewnością przyczyni się do tego, aby wysłanie pomocy do poszkodowanych mogło odbywać się jeszcze sprawniej” – dodaje Mieczkowski.

Opel OnStar to kolejny krok w stronę zwiększenia bezpieczeństwa zarówno kierowcy jaki i pasażerów. Dzięki temu systemowi czas reakcji i kontaktu ze służbami ratowniczymi będzie jeszcze krótszy – OnStar może wzywać pomoc nawet bez udziału kierowcy. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje automatyczne wysłanie wiadomości alarmowej. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca – człowiek, a nie komputer – połączy się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. Z doradcami OnStar pracującymi w ultranowoczesnym centrum obsługi Opel OnStar w Luton (Anglia) można kontaktować się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, przez 365 dni w roku. Po skontaktowaniu się z centrum obsługi doradca pozostanie na linii do momentu przybycia na miejsce wypadku służb ratowniczych.

Źródło: Opel, informacja Mototarget.pl

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress