Select Page

Advertisement

Outlander PHEV – test ekojazdy zdany celująco

Outlander PHEV – test ekojazdy zdany celująco

Innowacyjne Mitsubishi Outlander PHEV – pierwszy na świecie SUV z napędem 4×4 wyposażony w technologię hybrydową typu plug-in – w praktyce potwierdziło swoje osiągi.

Auto przebyło 830-kilometrową trasę z Härkingen (siedziba szwajcarskiego importera) do Amsterdamu (siedziba holenderskiego importera) na jednym pełnym zbiorniku paliwa i po jednym ładowaniu akumulatora, bez ładowania z gniazdka po drodze. Średnie zużycie energii wyniosło 1 kWh i 5,44 l. benzyny na 100 km.

Mitsubishi Outlander PHEV został wyposażony w trzy silniki (dwa elektryczne i jeden benzynowy o łącznej mocy systemowej 203 KM), dzięki czemu oferuje najlepsze cechy trzech różnych konstrukcji:
– samochodu elektrycznego: zasięg do 52 km, a w trybie hybrydowym do 824 km
– SUV-a 4×4: stały napęd 4×4 z dwoma silnikami elektrycznymi
– rodzinnego kombi: dużo miejsca dla pięciorga pasażerów i ich bagażu

Firma Mitsubishi Switzerland chciała sprawdzić, czy podany przez producenta zasięg tego modelu w trybie hybrydowym (824 km) jest możliwy do osiągnięcia w rzeczywistych warunkach eksploatacji. W tym celu przedstawiciele szwajcarskiego oddziału Mitsubishi przeprowadzili długodystansowy test, wykorzystując Outlandera PHEV z pełnym zbiornikiem paliwa (45 litrów) i w pełni naładowanym akumulatorem.

Za kierownicą testowego Outlandera PHEV zasiadł Szwajcar Felix Egolf, pionier hypermilingu (odmiana ekologicznej jazdy samochodem) i były kapitan Airbusa A330/A340, który zdobył już w imieniu Mitsubishi Switzerland kilka rekordów w zakresie zużycia paliwa. Test został przeprowadzony w dniach od 12 do 14 maja na trasie wiodącej z siedziby Mitsubishi Switzerland w Härkingen, przez Bazyleę i Wogezy do Metz, a następnie przez południową część terytorium Luksemburgu do Belgii, przez Ardeny do Eindhoven w Holandii i ostatecznie do siedziby holenderskiego importera Mitsubishi w Amstelveen w pobliżu Amsterdamu. Trasa była częściowo górzysta, a autostrady stanowiły 38 procent.

Po dotarciu do celu licznik przebiegu wskazywał 729 km, a licznik zasięgu 90 km. W związku z tym Outlander PHEV udał się do Amsterdamu na sesję zdjęciową, a następnie do Utrecht, gdzie komputer pokładowy poinformował o przejechaniu łącznie 830,2 km. W tym miejscu odbyło się też pierwsze tankowanie auta: do baku dolano dokładnie 45,14 litra paliwa, co oznacza średnie zużycie 5,44 l/100 i dodatkowo około 1 kWh/100 km.

„Test został zdany celująco: zasięg podawany przez producenta (824 km) jest możliwy do osiągnięcia w praktyce. W trasie, poza miastem należy jedynie pamiętać o zasadach ekojazdy i odpowiednio wykorzystywać zalety technologii Plug-in-Hybrid, czyli na przykład ładować akumulator podczas jazdy (CHARGE) lub oszczędzać energię (SAVE), a także korzystać z systemu odzysku energii podczas hamowania. Przyszłość rozpoczyna się tu i teraz!”- podsumował tę próbę kierowca testowy Outlandera PHEV.

a

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress