Select Page

Advertisement

Outlander PHEV ukończył rajd Asia Cross Country Rally

Outlander PHEV ukończył rajd Asia Cross Country Rally

Hybrydowy SUV Mitsubishi Outlander PHEV ze stałym, elektrycznym napędem na cztery koła – przygotowany przez zespół Two & Four Motor Sports przy wsparciu Mitsubishi Motors Corporation (MMC) – wziął udział w certyfikowany przez FIA rajdzie Asia Cross Country Rally (AXCR) 2015, organizowanym między 8 a 14 sierpnia w północnej części Tajlandii.

Zespół w składzie Takatsugu Aoki (kierowca) i Wuttichai Trithara (pilot) przejechał 2400 kilometrów morderczej trasy w 40 godzin, 1 minutę i 51 sekund, zdobywając pierwsze miejsce w klasie pojazdów elektrycznych T1-3 i dwudziestą pozycję w klasyfikacji generalnej. W tym roku rajd AXCR świętuje dwudziestą rocznicę istnienia. Outlander PHEV już po raz trzeci z rzędu potwierdził swoją niezawodność, wytrzymałość i sprawność terenową, a także udowodnił, że układ napędowy PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) przetrwa trudy najbardziej ekstremalnej eksploatacji.

Rezultaty na poszczególnych etapach
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV wystartowało 8 sierpnia, a następnie wzięło udział w oficjalnej ceremonii startu organizowanej w Chiang Mai – dawnej stolicy Tajlandii. Następnego dnia (9 sierpnia), w pierwszym dniu właściwych zmagań, załoga ukończyła rajd na siedemnastej pozycji w klasyfikacji generalnej po pokonaniu szerokich i głębokich rzek na pierwszym odcinku trasy. Na drugim etapie, odbywającym się 10 sierpnia, zawodnicy pokonali najdłuższą i najbardziej górzystą trasę rajdu, obfitującą w wiele podjazdów i zjazdów. Z powodu rozbitej przedniej szyby załoga Mitsubishi Outlander PHEV musiała się jednak wycofać z drugiej części etapu, czego konsekwencją był spadek na dwudzieste piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Etap trzeci, rozgrywany 11 sierpnia, prowadził przez relatywnie płaskie i suche tereny, a dzięki osiągom hybrydowego układu elektrycznego oraz wydajności systemu S-AWC Mitsubishi Outlander PHEV przedostał się na dwudzieste drugie miejsce. Na czwartym (12 sierpnia) i piątym etapie (13 sierpnia) hybrydowy Outlander PHEV konsekwentnie piął się do góry, aby na ostatnim, szóstym etapie (14 sierpnia) zanotować trzeci najszybszy czas na relatywnie płaskiej trasie wiodącej z powrotem do Chiang Mai. Ostatecznie załoga Mitsubishi Outlandera PHEV zajęła dwudzieste miejsce w klasyfikacji generalnej.

Charakterystyka wersji rajdowej
Mitsubishi Outlander PHEV w wersji rajdowej bazuje na modelu produkcyjnym. Główne podzespoły układu sterowania systemem PHEV, z wyjątkiem zmodernizowanego systemu kontroli, w aucie rajdowym pochodzą z wersji seryjnej, co miało na celu wypromowanie układów EV i 4WD stworzonych przez firmę MMC.

Poza tym, inżynierowie zwiększyli moc silników elektrycznych i generatora i zastosowali akumulator trakcyjny o większej pojemności. Zmiany wprowadzone w systemie Twin Motor 4WD, wykorzystującym system kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All-Wheel Control) znany z Lancera Evolution, zaowocowały z kolei uzyskaniem lepszej trakcji.

Ponadto, rajdowe Mitsubishi Outlander PHEV w pełni wykorzystuje osiągi systemu PHEV o wysokiej mocy oraz systemu Twin Motor 4WD, oferując dodatkowo zwiększony prześwit, większy skok zawieszenia, rajdowe ogumienie o wysokim profilu oraz inne podzespoły zwiększające dzielność terenową. Wprowadzone zmiany pozwoliły Outlanderowi PHEV z powodzeniem uczestniczyć w rajdzie Asia Cross Country Rally już trzeci raz z rzędu.

Pan Yasuo Tanaka, dyrektor ds. technicznych:
Nawierzchnia podczas rajdu była gorsza, niż się spodziewaliśmy, jednak rajdowy Outlander pokazał, na co go stać. Silnik, generator, akumulator i inne podzespoły układu EV nie sprawiły żadnych problemów, potwierdzając swoją niezawodność i wytrzymałość. W rajdzie Baja Portalegre, który odbędzie się tej jesieni wystartujemy jeszcze lepiej przygotowanym samochodem rajdowym w nadziei na zajęcie wyższego miejsca.

Kolejne wyzwanie Outlandera PHEV: rajd Baja Portalegre Rally w Portugalii
Firma Mitsubishi Motors Corporation wystawi model Mitsubishi Outlander PHEV w podobnej specyfikacji w rajdzie cross-country Baja Portalegre 500, który odbędzie się w dystrykcie Portalegre we wschodniej części Portugalii w dniach od 22 do 24 października tego roku. Samochód poprowadzi kapitan zespołu Pan Hiroshi Masuoka, który wygrał rajd Dakar w latach 2002 i 2003. Managerem zespołu i dyrektorem technicznym jest Pan Yasuo Tanaka, ekspert z działu ds. badań nad podzespołami układu EV przy biurze ds. rozwoju technicznego, natomiast dodatkowe wsparcie zapewni czterech inżynierów z tego działu.

Udział w trudnych rajdach organizowanych w Azji i Europie jest doskonałą szansą na zebranie cennych danych, które jak zwykle posłużą firmie MMC do stworzenia jeszcze lepszych samochodów seryjnych.

10007444
Źródło: Mitsubishi, informacja Mototarget.pl

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress