Select Page

Polskie Safari – terenówki wracają do stolicy

Polskie Safari – terenówki wracają do stolicy

Na to kibice czekali od lat – ostatni raz rajd terenowy o randze mistrzostw Polski w okolicy Warszawy rozegrano w 2008 r. Tegoroczna edycja Polskiego Safari to już 36. rajd rozgrywany pod tym szyldem.
Mimo wakacyjnej pory spodziewamy się wysokiej frekwencji z całą krajową czołówką. W rajdzie pojadą samochody terenowe, motocykle, quady oraz pojazdy UTV.

1

Uroczysty start zaplanowano na piątek, 10 lipca, pod Centrum Olimpijskim w Warszawie (Wybrzeże Gdyńskie 4). Tam też rozegrany będzie pierwszy odcinek specjalny – próba Żoliborz. Trasa prologu liczy 3,5 km. Jej wyniki będą zaliczone do klasyfikacji generalnej rajdu, a dziesięciu czołowych kierowców dodatkowo wybierze sobie pozycje startowe na sobotnie odcinki. Pierwsi zawodnicy na rampie startowej pojawią się o 17.30, ale do Centrum Olimpijskiego lepiej przybyć znacznie wcześniej.
Współorganizatorem rajdu jest bowiem Urząd Miasta Stołecznego Warszawy i w ramach programu „Lato w mieście na sportowo” praktycznie od rana będzie można uczestniczyć w różnego rodzaju imprezach towarzyszących – to m.in. wystawa pojazdów wojskowych, zabawa samochodami RC, itp.
Sobota to już właściwe ściganie. Rajdowa kawalkada przeniesie się do Rembertowa. Serwis zlokalizowany będzie w siedzibie Akademii Obrony Narodowej, dla kibiców przygotujemy mapki z dojazdem do specjalnie utworzonej strefy, z której będą mogli bezpiecznie obserwować zmagania zawodników. Zawodnicy poruszać się będą po zbliżonej trasie – dla rywalizujących w ramach cyklu RMPST przygotowano odcinek o długości 47,52 km, dla pozostałych – czyli dla ekip z pucharu Polski oraz pucharu baja – nieco skróconą trasą liczącą 39,02 km. Plan przewiduje trzykrotne pokonanie tego odcinka.
Przypominamy też zawodnikom, że pierwszy termin zgłoszeń (z obniżoną kwotą wpisowego) mija 1 lipca o północy.
Więcej informacji na temat rajdu można znaleźć na stronie www.polskiesafari.pl 
Polskie Safari to czwarta eliminacja cykli: Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych (RMPST), Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych (RPPST – dla kierowców bez licencji rajdowej) i Pucharu Polski w Rajdach Baja (PPRB). Po trzech eliminacjach na czele klasyfikacji RMPST i grupy T1 znajduje się Paweł Molgo.

2

Nasz Patronat

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress