Select Page

Advertisement

T-REX – Toyota Hilux na pustyni

T-REX – Toyota Hilux na pustyni

Toyota South Africa sprzedała swojego milionowego Hiluxa i z tej okazji zbudowała unikatowego off-roadowego potwora na wzór Hiluxów startujących w Rajdzie Dakar.

Silnik V8 5.0 o mocy 455 KM, dwutarczowe sprzęgło AP Racing, sportowe zawieszenie, mocniejsze hamulce i kubełkowe fotele to tylko niektóre zmiany. Hilux po dakarowym tuningu osiąga prędkość 260 km/h i potrafi pokonać każdą nawierzchnię.

Toyota Hilux Racing Experience, znana lepiej jako REX, powstała pod okiem Glyna Halla, legendarnego kierowcy rajdowego. Glyn Hall jest znany m.in. z przygotowania słynnych czterech Hiluxów, które po raz pierwszy ukończyły Dakar w 2012 roku. Jednym z nich jechał wówczas de Villiers, który rok później zajął Hiluxem drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w swojej klasie.

Hall podjął się zadania zbudowania samochodu dzikiego i niepowstrzymanego, ale jak najbardziej zbliżonego do fabrycznej wersji. Oryginalny silnik 3.0 D-4D ustąpił miejsca 5-litrowemu silnikowi V8 z Lexusa IS-F. Maksymalną moc 455 KM jednostka osiąga przy 6000 obr./min. Takie same silniki wprawiają w ruch dakarowe Hiluxy.

Silnik dostosowano do oryginalnej skrzyni biegów napędzającej cztery koła za pośrednictwem fabrycznego mechanizmu różnicowego. Do tego rajdowe sprzęgło, potężne hamulce, zawieszenie obniżone o 5 cm, 18-calowe felgi, precyzyjniejszy układ kierowniczy i układ wydechowy po tuningu, który obudzi pół miasta.. i już można pędzić po pustyni jak po autostradzie.

Toyota South Africa na razie nie planuje wprowadzenia Hiluxa Racing Experience do komercyjnej oferty. Na niekończące się pytania rozentuzjazmowanych klientów odpowiada lakonicznie: „Zobaczymy”. Trudno się jednak dziwić – przebudowa auta kosztowała 72 000 dolarów.

Źródło: journobrent.co.za, informacja Mototarget.pl

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress