Select Page

Advertisement

VW Tiguan 2016 – już jest

VW Tiguan 2016 – już jest

Rewolucja zamiast ewolucji – nowa stylistyka i nowe rozwiązania techniczne. Dzięki swojej wszechstronności Tiguan w wielu dziedzinach wyznacza nowe standardy w segmencie SUV-ów.

Nowy Tiguan niebawem zadebiutuje na rynku. Pierwsze egzemplarze modelu drugiej generacji pojawią się w polskich salonach w maju. Nowy Tiguan jest pierwszym SUV-em koncernu skonstruowanym na bazie modułowej platformy MQB, czyli w oparciu o technologię, dzięki której samochody mogą zużywać mniej paliwa, być lżejsze, przestronniejsze, bezpieczniejsze, bardziej komfortowe i bardziej dynamiczne – zarówno z wyglądu, jak i pod względem właściwości jezdnych. I właśnie taki jest Tiguan: jego nadwozie stało się nie tylko dłuższe, niższe i szersze, ale też zyskało bardziej wyrazisty wygląd i nabrało sportowego charakteru.

Tiguan oznacza dla Volkswagena początek ofensywy w klasie SUV-ów. W następnych latach marka przedstawi we wszystkich ważnych segmentach rynku na całym świecie kolejne innowacyjne modele tego rodzaju. I właśnie dlatego na potrzeby największych zagranicznych rynków przewidziano produkcję Tiguana ze zwiększonym rozstawem osi. W wyższych klasach pojawi się nowy SUV średniej wielkości (na rynki USA i Chin) oraz wciąż dostępny będzie Touareg. W hierarchii modeli Volkswagena, poniżej Tiguana, zadebiutują dwa nowe modele. W klasie Golfa SUV utrzymany w stylu studyjnego T-Roc. Model T-Cross Breeze zaprezentowany w Genewie obok Tiguana jest natomiast zapowiedzią SUV-a należącego do segmentu małych samochodów.

Trzy wersje wyposażenia. Produkcja nowego Tiguana rozpoczęła się równo z początkiem bieżącego roku. W połowie stycznia w Europie zaczęto przyjmować zamówienia na ten model.
Tiguana można kupić w wersjach z napędem na przednie albo na cztery koła oraz w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline.

W modelu drugiej generacji zastosowano najnowszą wersję napędu na cztery koła 4MOTION. Prześwit wszystkich Tiguanów 4MOTION zwiększono, w porównaniu z prześwitem modeli z napędem na przednie koła, o 11 mm (do 200 mm). Poza tym, Tiguan 4MOTION może mieć zmienioną przednią część nadwozia (opcja); w takim wypadku kąt natarcia wynosi 25,6 stopni zamiast 18,3. Wersje drogowe można wzbogacić o również nowy pakiet R-Line. W przedsprzedaży Tiguan 4MOTION jest dostępny w dwóch wersjach silnikowych do wyboru (w obydwu wypadkach chodzi o doładowane jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa): 2.0 TDI (diesel) o mocy 110 kW/150 KM oraz 2.0 TSI (benzynowy) osiągający moc 132 kW/180 KM. Później do oferty dołączą kolejne silniki i w sumie do wyboru będzie osiem jednostek napędowych o mocy od 85 kW/115 KM do 176 kW/240 KM. Wersje z silnikami o mocy od 180 KM seryjnie wyposażone są w dwusprzęgłowe skrzynie biegów DSG.

Źródło: Volkswagen, informacja Mototarget.pl

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress