Select Page

Zupełnie nowy Nissan NP300 Navara: pickup nowej generacji

Zupełnie nowy Nissan NP300 Navara: pickup nowej generacji

Zupełnie nowy Nissan NP300 Navara to już 12. generacja pickupa przeznaczonego do intensywnej eksploatacji, kontynuująca tradycje Nissana jako cenionego i zaufanego producenta w tym wymagającym segmencie. Model oferuje nowy poziom komfortu oraz szereg zaawansowanych technologii. 80 lat globalnego doświadczenia Nissana oraz legendarna niezawodność pickupów tej marki gwarantują, że NP300 Navara zaspokoi potrzeby wymagających użytkowników, zarówno prywatnych, jak i firmowych.
Zupełnie nowy model jest bardzo konkurencyjny pod względem zużycia paliwa, osiągów mierzonych przyspieszeniem oraz walorów użytkowych. Samochód jest zbudowany na sztywniejszej i wytrzymalszej w porównaniu do poprzednika ramie oraz wyróżnia się nowoczesnym stylem i solidną konstrukcją.
Nowy Nissan NP300 Navara oferuje obniżone koszty eksploatacji dzięki ulepszonym parametrom zespołu napędowego oraz lżejszemu nadwoziu. Zmiany widoczne z zewnątrz to między innymi niższa linia dachu, większy prześwit oraz obszerniejsza powierzchnia skrzyni ładunkowej.
Nissan NP300 Navara występuje w wielu odmianach nadwozia i różnych wersjach silnikowych, dostosowanych do wymagań poszczególnych rynków. Dostępne są nadwozia wąskie i poszerzane, kabiny przedłużane i podwójne, a także napędy na jedną lub obie osie.
Projektanci starali się stworzyć model bardziej sportowy i wywołujący emocje, zachowując jednocześnie wyrazistą linię stylistyczną Nissana. Z profilu NP300 Navara zwraca uwagę smukłą sylwetką z wysoko przebiegającą linią boczną i czarnym słupkiem B. Mocno przetłoczone drzwi podkreślają wrażenie dynamiczności, a mocno zarysowane błotniki dodają sylwetce masywności. Kontynuacją typowego dla Nissana motywu litery „V” na kracie wlotu powietrza są przetłoczenia na masce silnika biegnące aż do błotników. Wszystko to układa się w dynamiczną linię nadającą charakter sylwetce nadwozia.
Wizerunek modelu NP300 Navara podkreślają także reflektory z kloszami z wyraźnie zaznaczonym motywem bumerangu utworzonym przez światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Kolejne przyciągające wzrok detale to chromowane listwy przy dolnej krawędzi szyb bocznych oraz kierunkowskazy w obudowach lusterek bocznych. Nowe unikatowe kolory nadwozia – żółty Savannah oraz ziemisty brąz – mają podkreślać niepowtarzalny, dynamiczny, a jednocześnie miejski charakter modelu.
Zmodernizowano także wnętrze pojazdu. Łagodnie wyprofilowana między środkowym panelem a drzwiami deska rozdzielcza zapewnia poczucie przestronności. Projektanci zadbali także o to, by styl wnętrza stał się nowym wzorcem jakości dla segmentu. W tym celu zaprojektowano estetyczne wskaźniki, przyjemną w dotyku kierownicę, a także elementy wykończenia środkowej części deski rozdzielczej i konsoli środkowej z tworzywa imitującego aluminium. Dodatkowym elementem są starannie wykonane przeszycia na fotelach.
Dzięki ergonomicznym rozwiązaniom i materiałom wysokiej jakości pasażerowie nie powinni mieć wątpliwości co do pozycji Nissana jako lidera w segmencie pojazdów sportowo-użytkowych. W przekonaniu tym utwierdzi ich także łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie, wyższy komfort jazdy oraz lepsza widoczność. Przestronne i komfortowe wnętrze docenią zarówno zapracowani przedsiębiorcy, jak i rodziny spragnione relaksu w przestrzeni skutecznie odizolowanej od czynników zewnętrznych. Zarówno dobór materiałów, jak i staranne wykonanie, w tym podwójne przeszycia, świadczą o wysokiej jakości i ekskluzywności modelu.
„Od wyprodukowania przez nas pierwszego pickupa w 1933 roku ponad 14 milionów klientów z całego świata wybrało pojazdy tego typu marki Nissan, aby wozić nimi swoje rodziny, współpracowników i ładunek – czasem w ekstremalnych warunkach” – powiedział Andy Palmer, dyrektor ds. planowania w firmie Nissan. „Pickupy Nissana często stanowią podstawę funkcjonowania danej społeczności, dlatego wymaga się od nich więcej niż od jakichkolwiek innych pojazdów. Zaprojektowanie dobrego samochodu nie jest łatwym przedsięwzięciem, ale w modelu NP300 Navara wykorzystaliśmy 80 lat doświadczenia w segmencie pickupów, łącząc je z komfortem, udogodnieniami i rozwiązaniami typowymi dla pojazdów sportowo-użytkowych i tworząc znakomity produkt finalny”.
„Nissan NP300 Navara wyznacza nowy standard pod względem osiągów, wytrzymałości, wszechstronności i kosztów eksploatacji, a więc wszystkich aspektów o kluczowym znaczeniu dla użytkowników pickupów” – dodał Palmer.
W desce rozdzielczej umieszczono zestaw czytelnych wskaźników, a funkcje konsoli centralnej można łatwo obsługiwać przyciskami na kierownicy bez uszczerbku dla bezpieczeństwa jazdy. Do wyposażenia pojazdu należy kolorowy monitor wysokiej rozdzielczości, na którym wyświetlane są wskazania kompasu i wskazówki systemu nawigacji, informacje dotyczące zużycia paliwa oraz nazwa stacji radiowej lub odtwarzanego utworu. Poszczególne funkcje wspomagają kierowcę, a alarmy, informacje o terminie przeglądu i inne komunikaty mogą być podawane w jednym z wielu języków do wyboru.
NP300 Navara ma komfortowe wnętrze, ale umożliwia także bezpieczny przewóz ciężkich ładunków oraz ich łatwy załadunek i rozładunek. Wytrzymałe podwozie i zawieszenie z resorami piórowymi zaprojektowano tak, aby znosiło trudy intensywnej codziennej eksploatacji. Odpowiadając na potrzeby zgłaszane przez użytkowników pickupów z całego świata, wprowadzono między innymi takie usprawnienia, jak zmniejszona średnica zawracania. Dzięki temu pojazd jest bardziej zwrotny i łatwiej nim manewrować w mieście.
NP300 Navara jest liderem w swoim segmencie dzięki poprawionym osiągom zespołu napędowego, niższemu zużyciu paliwa, niższej emisji spalin oraz zastosowaniu hamulców z układem dynamicznej kontroli. Wersje silnikowe opracowano pod kątem najniższego zużycia paliwa i emisji w tej klasie pojazdów przy zachowaniu wysokich osiągów i przyspieszenia. Pojazd może być wyposażony w ulepszoną wersję rzędowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego 2.5 DOHC lub w czterocylindrową rzędową jednostkę benzynową 2.5. Nowy czterocylindrowy rzędowy Diesel 2.5 DOHC rozwija moc maksymalną 140 kW (120 kW przy 3600 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 450 Nm (403 Nm przy 2000 obr./min), zaś turbosprężarka z elektrycznym siłownikiem zapewnia zwiększoną dynamikę. W porównaniu z poprzednim modelem zużycie paliwa zostało zredukowane aż o 11%.
Napęd 4×4 można załączyć w czasie jazdy. VDC (system dynamicznej kontroli jazdy) poprawia właściwości jezdne i bezpieczeństwo jazdy z napędem na wszystkie koła. Podobne zadania spełnia ABLS (aktywny hamulcowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu), HSA (system wspomagania ruszania pod górę) oraz HDC (system kontroli zjazdu).
NP300 Navara może być wyposażony w siedmiobiegową przekładnię automatyczną lub sześciobiegową przekładnię manualną. Siedmiobiegowy automat zapewnia niskie zużycie paliwa przy niskich prędkościach, a także lepsze przyspieszenie. Dłuższe przełożenia oznaczają większą elastyczność przy różnych prędkościach oraz płynne przyspieszanie i zmianę biegów. W przypadku sześciobiegowej skrzyni manualnej zużycie paliwa na poszczególnych biegach również jest niższe, a zoptymalizowany skok dźwigni ułatwia szybką i niewymagającą wysiłku zmianę przełożeń.
Zarówno flotowi, jak i indywidualni użytkownicy nowego Nissana NP300 Navara mogą liczyć na poprawę wydajności w terenie i wyższy komfort na drodze. Jest to zasługa rozwiązań konstrukcyjnych opartych na mocnej i wytrzymałej ramie oraz bardzo dobrych parametrów zespołu napędowego, a także atrakcyjnego wzornictwa wnętrza i stylistyki nadwozia dodających prestiżu właścicielowi pojazdu.
„Jesteśmy przekonani, że zupełnie nowy Nissan NP300 Navara znajdzie się na szczycie rankingów popularności wśród pickupów na wszystkich rynkach, na których będziemy go sprzedawać. Połączenie atrakcyjnego wyglądu, ekonomii eksploatacji i osiągów oraz solidności i wytrzymałości pozwoli jego użytkownikom intensywniej pracować i wypoczywać, wzbogacając ich codzienne życie. Navara NP300 kontynuuje długie tradycje Nissana w segmencie pickupów i jak wszystkie Nissany dostarcza emocji dzięki innowacjom” – podsumował Andy Palmer.

Nasz Patronat

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress